[NIEUWS] In Nederland nog veel te winnen qua Personalisatie
Afgelopen week werd mijn aandacht getrokken door het artikel AI en personalisatie prioriteit voor merken in de Benelux op Emerce. In dit artikel werd het internationale Context is Everything onderzoek van Adobe besproken. Van de titel werd ik als personalisatie specialist en als consument erg blij. Van de inhoud van het artikel werd ik helaas iets minder blij. Want ondanks dat 88% van de bedrijven in de Benelux personalisatie als prioriteit beschouwt, levert slechts 22% van de merken momenteel het vereiste niveau qua personalisatie. Er is in Nederland dus nog heel wat te winnen als het gaat om personalisatie en relevantie.
Benelux is de minst presterende markt van Europa
Duitsland is volgens het internationale Context is Everything onderzoek van Adobe koploper met 42%, gevolgd door Zwitserland en Frankrijk (35%), het Verenigd Koninkrijk (30%) en Scandinaviƫ (23%). De Benelux (Belgiƫ, Nederland en Luxemburg) is terug te vinden op de troosteloze laatste plaats met 22%.
Data en het vinden van het juiste personeel vormen de grootste uitdagingen
Er zijn tal van uitdagingen op het gebied van data. In het onderzoek worden onder andere de uitdagingen op het gebied van dataverzameling, data-analyse en dataverwerking genoemd. Ook de GDPR vormt een uitdaging. Met deze laatste uitdaging hebben echter ook de andere Europese landen te maken. Als motor achter personalisatie wordt telkens Artificial Intelligence (Kunstmatige Intelligentie) genoemd. Omdat het voor bedrijven moeilijk is om gekwalificeerd personeel te vinden, is het essentieel dat Nederlandse online professionals hier meer over gaan leren.
Meer weten? Download het Context is Everything onderzoek van Adobe
Download het Context is Everything onderzoek van Adobe.
Categorie: Nieuws