[CASE] Gepersonaliseerde e-mail van Fiverr na bezoek website

| 17 maart 2017

Fiverr is een wereldwijde online marktplaats voor diensten. Als zelfstandig ondernemer kun je hier diensten aanbieden op het gebied van onder andere design, online marketing, schrijven, vertalen en programmeren. Als bezoeker van de website kun je alle diensten inzien en vanaf een bedrag van 5 dollar bepaalde diensten afnemen. Zelf bezoek ik de website regelmatig om diensten in te zien en af te nemen. Na mijn bezoek kreeg ik een gepersonaliseerde e-mail in mijn inbox.

Herkenning aan de hand van mijn account

Op het moment dat je een gepersonaliseerde e-mail wilt sturen, heb je bepaalde informatie nodig. Het surfgedrag moet gekoppeld worden aan mijn e-mailadres. Dat is gelukt doordat ik ingelogd was in mijn Fiverr account. Daarna heb ik een aantal aanbiedingen van logo designers bekeken. Dus ook het surfgedrag was bekend. Wat daarna essentieel is, is dat ze weten dat ik niet al een logo designer aan het werk heb gezet. Ook dat hebben ze blijkbaar goed afgevangen. Ik kreeg de mail namelijk toen ik nog geen logo besteld had.

De gepersonaliseerde e-mail

De mail uit de afbeelding kreeg ik in mijn mailbox. Het is naar mijn idee goed dat ze direct de reden dat ze mij mailen benoemen. (Based on your browsing).
De gepersonaliseerde e-mail die ik ontvang van Fiverr na het bezoeken van de logo design aanbieders

[Totaal: 4    Gemiddelde: 5/5]

Tags:

Categorie: Cases

Over de auteur ()

Ik heb een passie voor interessante online concepten. Zo maak, beheer en optimaliseer ik zelf diverse websites. Bovendien werk ik bij Centraal Beheer als Online Specialist aan het optimaliseren van de website van deze creatieve verzekeraar. Mijn specialisme is personalisatie. Vandaar ook deze website.

Comments are closed.