[EVENT] Emerce Conversion: Optimaliseren kun je Leren!

| 8 mei 2019 | 0 Comments

Emerce Conversion 2019 vond plaats op donderdag 11 april. Dit evenement in Pakhuis de Zwijger te Amsterdam gaf in één dag een overzicht van alles rondom optimalisatie van conversie via het digitale kanaal. Het thema van Emerce Conversion was Culture of Experimentation. Vorig jaar mocht ik de expertsessie Personalisatie verzorgen. Dit jaar mocht ik de bezoekers tijdens mijn presentatie Optimaliseren kun je Leren! meenemen in hoe de CRO-specialisten bij Centraal Beheer proberen te zorgen voor een experiment gedreven cultuur. Het was voor mij een erg leuke ervaring, die zeker naar meer smaakt.

Waarom is een experiment gedreven cultuur belangrijk?

Experimenteren is wat mij betreft enorm belangrijk voor iedere organisatie. Het geeft je namelijk de kans om te leren wat werkt en waarmee je (potentiële) klanten blij maakt. Het gebeurt nog veel te vaak dat beslissingen worden genomen op basis van onderbuikgevoel, in plaats van op basis van data. Gelukkig worden bedrijven steeds meer data gedreven. Het is daarom essentieel dat je als bedrijf zorgt voor een experiment en daarmee data gedreven cultuur.

Centraal Beheer en haar CRO community

Binnen Centraal Beheer hebben we in ieder team een CRO specialist. Samen vormen deze specialisten de CRO-community. Wij zijn binnen de teams ambassadeurs van de experiment gedreven cultuur. Sleutelwoorden hierbij zijn meten, testen, valideren, personaliseren en optimaliseren. In de afgelopen periode hebben wij als CRO community geleerd hoe we een positieve bijdrage kunnen leveren aan de experiment gedreven cultuur:

  1. Zorg voor een sterke CRO-community.
  2. Alleen ga je sneller, maar samen kom je verder!
  3. Leg alles wat je leert op een centrale plek vast.

Slides van mijn presentatie tijdens Emerce Conversion

In de slides vind je een aantal voorbeelden van hoe we deze drie inzichten toepassen bij Centraal Beheer.

[Totaal: 1    Gemiddelde: 5/5]

Tags:

Categorie: Events

Over de auteur ()

Ik heb een passie voor interessante online concepten. Zo maak, beheer en optimaliseer ik zelf diverse websites. Bovendien werk ik bij Centraal Beheer als Online Specialist aan het optimaliseren van de website van deze creatieve verzekeraar. Mijn specialisme is personalisatie. Vandaar ook deze website.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *