[EVENT] Emerce Conversion: CRO en Personalisatie inspiratie
Emerce Conversion is hét congres voor professionals die zich bezighouden met het optimaliseren van Conversie. Op 12 april vond het jaarlijkse event plaats in Pakhuis de Zwijger te Amsterdam. Dit jaar was het congres voor mij extra bijzonder, omdat ik er voor het eerst als spreker zou optreden. Tijdens de roundtables in de ochtend nam ik de interactieve expert sessie Personalisatie voor mijn rekening. Een collega CRO-specialist van Centraal Beheer vertelde in de middag over hoe A/B testen bij Centraal Beheer in zijn werk gaat. Erg gaaf om mijn werkgever Centraal Beheer op dit podium te mogen vertegenwoordigen, en dan ook nog samen met een collega!
Expertsessie Personalisatie door Ruben Teunissen
Bezoekers hadden dankzij de roundtables de mogelijkheid om de ochtend interactief te starten, door hun vragen direct te stellen aan verschillende experts. Naast ik als expert personalisatie waren er ook experts aanwezig op het gebied van A/B Testen, GDPR & Conversie en Neuromarketing. De interactieve sessie is mij erg goed bevallen. Ik heb met verschillende vakbroeders gesproken en ze verder kunnen helpen op het gebied van personalisatie. Het mooie was dat het geen éénrichtingsverkeer was. Je leert echt van elkaars ervaringen.
Overige sessies over Personalisatie
Nadat de roundtables voorbij waren, heb ik in de grote zaal ook enkele sessies bijgewoond. Met name de sessies van David Arnoux (Growth Tribe) en Dennis van Holland en Mieke de Korte (Nuon) waren erg interessant. Wat mij hierin vooral beviel, was de manier waarop zij kijken naar Personalisatie en dit toepassen in hun context.
David Arnoux over Personalisatie bij Growth Tribe
Dat Personalisatie een heel belangrijk onderwerp is, werd onderschreven door David Arnoux. Een inspirerend voorbeeld dat tijdens de sessie voorbij kwam, was de toepassing van de LinkedIn extensie van Crystalknows.com. Met behulp van deze extensie is het mogelijk om in te schatten wat voor een persoonlijkheid iemand heeft. Is iemand bijvoorbeeld meer extravert of meer introvert? Op basis van dergelijke inzichten kun je een contactmoment personaliseren. Erg gaaf en inspirerend dat het eigenlijk zo makkelijk is.
Personalisatie bij energiebedrijf Nuon
Dennis van Holland en Mieke de Korte van Nuon sloten de dag af met een presentatie over hoe men personaliseert bij energiebedrijf Nuon. De homepage van Nuon is verdeeld in een aantal blokken die men kan personaliseren op basis van de context van een klant. Het meest basale voorbeeld is dat de homepage voor potentiële klanten anders is dan voor bestaande klanten. Dankzij deze gepersonaliseerde klantbenadering loopt men op dit moment 50% voor op de gestelde targets.
Ik wil bij deze nog even Emerce en in het bijzonder Gaby Dam bedanken voor de mogelijkheid om te spreken op Emerce Conversion
Categorie: Events