[CASE] Personalisatie Bol.com: Email op basis van websitebezoek

| 25 februari 2019 | 0 Comments

In de zoektocht naar een nieuwe tablet kwam ik bij Bol.com terecht. Ik heb verschillende soorten tablets bekeken. Ik besloot om op een later moment verder te kijken. Daarna kreeg ik een gepersonaliseerde e-mail met het onderwerp: Ruben, met deze tablets zit je zeker goed. In de e-mail stonden vier aanbevolen tablets. De bestverkochte tablet, de best beoordeelde tablet, de meest scherp geprijsde tablet en de tablet die op dit moment het meest populair is. De informatie in deze mail was voor mij relevant. Het heeft mij geholpen om een keuze te maken voor een tablet. Deze mail was een verademing ten opzichte van wat ik op een dag aan irrelevante e-mails in mijn mailbox vind.

Video van de Personalisatie


Deze video is ook te bekijken op het Youtube kanaal van Personalisatie.nl.

Eigenschappen Bol.com Personalisatie

Trigger personalisatie De bezochte pagina’s in de categorie tablet op de website van Bol.com.
Impact personalisatie Relevante informatie die mij helpt bij het maken van een keuze voor een tablet.
Cijfer Personalisatie 8,0 van 10
[Totaal: 1    Gemiddelde: 5/5]

Tags:

Categorie: Cases

Over de auteur ()

Ik heb een passie voor interessante online concepten. Zo maak, beheer en optimaliseer ik zelf diverse websites. Bovendien werk ik bij Centraal Beheer als Online Specialist aan het optimaliseren van de website van deze creatieve verzekeraar. Mijn specialisme is personalisatie. Vandaar ook deze website.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *